dinsdag 14 januari 2014

Narcissus



Je gaat me missen.
Ik heb besloten dat jij niet met mij kan samenleven.
En weet je? Jouw hond, die gaat me ook erg missen.

Maar, maak je geen zorgen: ik ben knap en charmant. Trek het je niet aan, hoor, ik zal snel iemand anders hebben. Morgen al. Als ik dat wil natuurlijk.

En jij? Ach, voor jouw leeftijd mag je er best nog wel zijn. Ik zeg niet dat ze voor jou in de rij gaan staan, maar je weet nooit. Maar na mij, zal je wel even tijd nodig hebben om te rouwen. Dat begrijp ik best.

In ieder geval, zo een knappe man als ik, ga je nooit meer aan de haak slaan. Ik hoop dat je dat ten volle beseft.

Je gaat er veel spijt van hebben, dat wel. Maar het is nu zo.

Ik denk dat we elkaar nog veel gaan zien. Als ik daar tijd voor heb. Ik laat je dat wel weten dan. Dat gaat leuk zijn, denk je niet?

Zo. Ik denk dat we het belangrijkste nu wel besproken hebben. Ik zie wel wanneer ik je verlaat. Ik vermoed dat dat volgende week ergens gaat zijn.

Wat eten we vanavond? Ik zal wel honger hebben na zo een lange, vermoeiende dag op het werk. Ik hoop dat het iets lekkers is.

Tot straks, hoor. Het was leuk met je te praten.






















6 opmerkingen:

  1. Aan zo'n vent heb je nog es wat..... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ego-tripper ! Mijn haren gaan er van recht staan, maar ik ben een vrouw met een goed zelfbeeld natuurlijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze is beter af zonder deze Narcist, hahaha! Ik weet alleen niet wie het uitgemaakt heeft. In de tweede regel van boven zegt hij, dat hij het besloten heeft. Maar in de 11de regel van het verhaal, zegt hij, dat zij er veel spijt van zal hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik denk dat 'hij' bedoelt dat zij er volgens hem (of dat wil hij zichzelf misschien laten geloven) voor gezorgd heeft dat ze niet kunnen samenleven en dat hij haar daardoor verlaat waarop hij zegt dat zij er spijt van zal hebben, nee? :) Knap geschreven! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er is toch nergens sprake van een 'ze'?
    De narcist praat tegen zichzelf, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij praat wel degelijk tegen haar. Een heuse monoloog...

      Verwijderen

Reactie krijgen op een schrijfsel is het teken dat je gelezen wordt! Dank je wel hiervoor!